Själen fick vingar på Kungsleden

Det är så hälsosamt och avkopplande i fjällen. 🎶☀️😃 Idag gick vi en liten sträcka på Kungsleden. Det kändes som att själen fick vingar. Vilken frihetskänsla! Vilket fantastiskt land vi har! 🇸🇪💛💙🙏 Jag har njutit i fulla drag. Detta var helt underbart.

Nu har vi kommit till Sälen Botaniska. Till höger ser vi hjortron som växer lite överallt.

Magisk midsommarafton på Olnispagården

Idag har vi firat en riktig svensk midsommar vid Olnispagården i Sälen. 💛💙🇸🇪 Jag blev nästan lite rörd då spelmännen kom åkande på Västerdalälven och steg i land vid bryggan.

Vi har njutit av musik, dans, sång och mycket annat. Det är fint med våra svenska traditioner! 🤗🙏🇸🇪

Många var klädda i folkdräkt. Kvinnan till vänster bär Malungsdräkten och paret till höger bär Transtrandsdräkten.

Kvinnorna nedan bär olika varianter av Transtrandsdräkten.

Tack bästa Olnispagården för ett jättefint midsommarfirande. Det var magiskt.

Sen dukade vi upp vår egen midsommarbuffé hemma i stugan. Det var gott och trevligt.