Firat Maggan 80 år ung

Idag har vi firat vår underbara vän Maggan som fyller 80. Yvonne och jag ledde festen och hittade på en massa bus. Det blev riktigt roligt. Här tågar vi fram till Maggan under det att låten ”Jag vill vara din Margareta” högljutt dundrar ut i högtalaren. Maggan var på G och ställde sig upp direkt och ville dansa med oss ”herrar”. Kul! Ni kanske inte ser vad det står på min keps men texten lyder: ”Jag söker ny tjej”. Jag tycker den passade bra.

Jag lärde känna Maggan för drygt 1,5 år sen. Vi träffades på ett kyrkfika en söndag i Pingstkyrkan. När hon och hennes vän Greta fick veta att jag leder resor nappade de direkt och följde med på en Julkryssning på floden Rhen. Det var jättekul och då lärde vi känna varandra ännu mer.

Det har varit en underbar dag då många släktingar och vänner var samlade. Vi var ca 70 pers och glädjen stod högt i tak. Det hölls många fina tal och det tycker jag är jätteroligt. Då får man veta mer om personen man firar vilket är trevligt. Livet är värt att fira och det har vi verkligen gjort idag. Länge leve Maggan!!! Det önskar vi alla. Hurra!

Finaste Melvin tar studenten idag

Finaste Melvin har tagit studenten idag. Melvin, vilken kille! Han drömmer om att få hjälpa andra människor och att få leva och ha det bra. Han hade bibelord på studentmössan bl a Filipperbrevet 4:13, Allt förmår jag i honom som ger mig kraft (i Jesus alltså). Vilket livsmotto! Våra fina ungdomar är vår framtid. 💛💙🇸🇪

Det blev underbar dag med släkt och vänner. Jag tycker att studentdagen är en av de bästa dagarna på året. Det är så mycket glädje. Ungdomarna har kämpat tre år på gymnasiet och är nu redo att gå vidare i livet.

Melvin med Mathias och mamma Anitha och på nästa bild med syster Madelén.

Melvin med pappa Calle och så med sin tjej Minea.

Vackert väder, mat, kaffe och tårta, blommor, sommar, härlig gemenskap, fina möten med både gamla vänner och nya människor. Jag var stundom rörd till tårar. Det blev en toppendag.