Sommarbukett

Den som kan vara glad åt lite har mycket att vara glad över. 💛😊 Denna sommarbukett gör mig glad och det är egentligen inte så lite. Den är en del av naturens under och den enorma skaparkraft som ligger bakom allt… och det finns här runt husknuten. 🏠 😊💛 Jag plockade blommorna på min lunchpromenad och fylldes av förundran när jag såg allt det vackra.

Paradisbuske med gudomlig design

Jag har den senaste veckan stiftat bekantskap med denna otroligt vackra växt. Det är en Paradisbuske. Vilket passande namn! 👍 Den kallas också Kolkwitzia. Ser ni vilket fantastiskt mönster som finns i varje blomma? Det måste vara en gudomlig designer som ligger bakom detta. Denna buske skulle jag vilja ha i min trädgård. 💝

Ack, när så mycket skönt i varje åder

av skapelsen och livet sig förråder,

hur skön då måste själva källan vara,

den evigt klara!

Text: Johan Olof Wallin