Sommarbukett

Den som kan vara glad åt lite har mycket att vara glad över. 💛😊 Denna sommarbukett gör mig glad och det är egentligen inte så lite. Den är en del av naturens under och den enorma skaparkraft som ligger bakom allt… och det finns här runt husknuten. 🏠 😊💛 Jag plockade blommorna på min lunchpromenad och fylldes av förundran när jag såg allt det vackra.

Det spirar i krukorna

Förra året fick jag daggkåpor av en granne och de har övervintrat så fint i mina krukor. Jag har inte behövt skydda dem alls utan de har klarat övervintring på detta sätt. Jag har nu klippt bort alla bruna blad och stjälkar som var kvar sen i höstas och se vad som redan börjar komma upp: små nya gröna blad. Naturens under! Det ska bli roligt att följa vad som händer under våren och sommaren. Min granne sa att man kan klippa ner dem helt efter blomningen för att få ett nytt bladverk under sensommaren. Jag är redo. Vad kul det ska bli!

Vacker trädstam

Jag älskar att vara ute och promenera. Jag ser en massa spännande och vackra grejer i naturen. Idag gick jag förbi detta träd med vacker stam och stannade till för att bara fascineras av naturens mirakler. Det gäller att insupa allt som ges just nu. En annan dag är det annat som pockar på uppmärksamheten Varje dag har sin charm.