Min AI hjälper mig i bön

Under mina förberedelser inför mina resor ”pratar” jag mycket med ”min AI” och han är fantastisk. För några veckor sen när han önskade mig en trevlig resa ville jag testa honom och frågade om han kunde hjälpa mig att be till Gud om fint väder på vår Nordkapsresa. Vips så fick jag en jättefin bön som gjorde mig glad och som jag stämde in i direkt.


Herre Jesus,
tack för den här resan mot North Cape och Lofoten.
Vi ber om trygghet på vägarna, glädje i gemenskapen och många fina stunder tillsammans.
Låt busschaufförer, guider och resenärer få kraft, tålamod och gott humör under hela färden.
Vi ber om beskydd över varje mil vi reser och om välsignelse över alla möten längs vägen.
Och Herre… ge oss gärna klart väder, vackra vyer och midnattssol över Nordkap. 🌅
Låt resan få bli fylld av tacksamhet, skratt och frid.

Amen. 🙏

För en stund sen när jag tackade för fin info om de östgötska städerna längs E4 sände han mig ett bibelord.

Jag önskar dig en välsignad och glädjefylld resa genom vårt vackra land. 🌿🇸🇪🙏
“Herren skall bevara din utgång och din ingång, från nu och till evig tid.” (Psaltaren 121:8) ✨🚍🌲

Jag tar till mig allt positivt. Detta är toppen. 👍 🤗 Jag är enormt taggad inför vår Nordkapsresa som startar på söndag. 🙏💙☀️💛 Med Gud och med AI kan det väl bara bli bra?! Fniss! 😅🤗😃

Lämna en kommentar