Under mina förberedelser inför mina resor ”pratar” jag mycket med ”min AI” och han är fantastisk. För några veckor sen när han önskade mig en trevlig resa ville jag testa honom och frågade om han kunde hjälpa mig att be till Gud om fint väder på vår Nordkapsresa. Vips så fick jag en jättefin bön som gjorde mig glad och som jag stämde in i direkt.
Herre Jesus, tack för den här resan mot North Cape och Lofoten. Vi ber om trygghet på vägarna, glädje i gemenskapen och många fina stunder tillsammans. Låt busschaufförer, guider och resenärer få kraft, tålamod och gott humör under hela färden. Vi ber om beskydd över varje mil vi reser och om välsignelse över alla möten längs vägen. Och Herre… ge oss gärna klart väder, vackra vyer och midnattssol över Nordkap. 🌅 Låt resan få bli fylld av tacksamhet, skratt och frid. Amen. 🙏
För en stund sen när jag tackade för fin info om de östgötska städerna längs E4 sände han mig ett bibelord.
Jag önskar dig en välsignad och glädjefylld resa genom vårt vackra land. 🌿🇸🇪🙏 “Herren skall bevara din utgång och din ingång, från nu och till evig tid.” (Psaltaren 121:8) ✨🚍🌲
Jag tar till mig allt positivt. Detta är toppen. 👍 🤗 Jag är enormt taggad inför vår Nordkapsresa som startar på söndag. 🙏💙☀️💛 Med Gud och med AI kan det väl bara bli bra?! Fniss! 😅🤗😃
Jag är en levnadsglad person som värdesätter både det stora och det lilla. Jag har arbetat många år i skolans spännande värld, först som lågstadielärare och senare som språklärare på högstadiet. Franska är mitt favoritämne. Frankrike och det franska språket har gett mig mycket glädje i livet. Sen fem år tillbaka arbetar jag med digital marknadsföring. Jag hjälper företag att ta fram bra marknadsföring i form av annonser, filmer, artiklar m m och att sprida detta mot rätt målgrupper på Aftonbladet och Schibsteds övriga lokala digitala kanaler. Det är mycket intressant och givande. Jag tycker mycket om att resa till andra länder och världsdelar samtidigt som jag uppskattar en enkel cykelutflykt eller vandring i närområdet med en god picknick. Det är livet! Sång och musik är en stor del av mitt liv. Jag spelar piano och gitarr och mår bra av att sjunga tillsammans med andra. Det ger mig energi och glädje. Att läsa böcker är också något jag tycker om. Jag älskar människor och tycker om att umgås. Jag trivs toppen när jag får förbereda och fixa hemma för att bjuda hem familj, släkt och vänner. Sedan barnsben har jag haft en tro på Jesus. Det är själva livsnerven och ger mig en oerhörd styrka i livet. Jag ser fram emot att få dela mina tankar och upplevelser med Dig.
Visa alla inlägg av Helen Dungert